Auping met Noa-bed winnaar iF Design Award 2022

De winnaars van de gerenommeerde IF Design Awards 2022 zijn bekend gemaakt na beoordeling van meer dan 11.000 inzendingen uit 57 landen. Nadat Auping met het Noa-bed vorig jaar een Archiproducts Design Award won, valt het bed opnieuw in de prijzen met een IF Design award, in de categorie ‘Slaapkamer meubilair’.

Auping Noa heeft de 132-koppige jury, bestaande uit onafhankelijke design experts wereldwijd, overtuigd met haar eenvoudige vormen, slimme details en natuurlijke materialen.

Wereldwijde erkenning voor Auping
Sinds 1954 bekroont iF International Forum Design GmbH, de oudste onafhankelijke designorganisatie ter wereld, jaarlijks de meest vooruitstrevende ontwerpen op basis van vijf criteria:

• idee: relevantie, effectiviteit, functionaliteit ​
  • vorm: esthetiek, aantrekkingskracht, uitvoering
  • functie: gebruiksvriendelijkheid, efficiëntie, gebruiksgemak
  • differentiatie: innovatie
  • impact: maatschappelijke relevantie, duurzaamheid

Noa-bed, ontworpen door Eva Harlou
Het zijn waarden die ook Eva Harlou, de Deense architect en ontwerpster die Noa heeft ontworpen, hoog in het vaandel draagt. Daarbovenop zie je haar Scandinavisch gevoel voor vorm, functionaliteit en schoonheid terug in het design:

“Ik ben zeer vereerd dat Auping Noa is uitgeroepen tot winnaar van de IF Design Awards 2022. Het was een fantastische ervaring om dit bed voor Auping te ontwerpen. Ik waardeer het dat Auping geen concessies doet op het gebied van kwaliteit en duurzaamheid. Mooie, duurzame bedden van hoge kwaliteit maken, is immers niet eenvoudig. Ik feliciteer het hele Auping-team, jullie geloofden in Noa en hebben hard gewerkt om mijn ontwerp te realiseren,” zegt Eva Harlou.

Met Noa brengt de Deense architect en ontwerpster Eva Harlou een ode aan de Cleopatra, Auping’s eerste sofabed uit de jaren ’50. Geïnspireerd op de strakke lijnen van het sofabed en afgestemd op de bedwensen van nu. Noa is verkrijgbaar als daybed, eenpersoonsbed, twijfelaar en tweepersoonsbed.

Voor eventuele samenwerkingen of aanvragen, gelieve contact op te nemen met Manon of Christin.

Manon Gerlo

Communications Manager, oona

Persberichten in je mailbox

Over Auping